diumenge, 28 de maig del 2023

Sí a les humanitats: bondat, honradesa, realisme, bona empatia i humor festiu

Bon dia, 

Hui he anat a votar i una representació de l'Ajuntament d'Alaquàs m'ha demanat unes quantes vegades si havia canviat d'adreça.

Li he respost que no com també a una altra persona orientadora. 

Tots ells l'associaven... a la de l'escola i institut on he votat.

Afegirem que mitja hora abans m'havia passat un fet semblant amb altres persones. 

Igualment, una dona de més de seixanta anys sí que ha encertat. 

No he mentit. M'han fet passar de la Mesa 3-1-U (a què m'havien enviat unes altres persones inicialment) a la que figura en la targeta.

Sí a les humanitats.


Nota: Que un representant de l'ajuntament (ací, mana el PSOE, submís a Madrid, patriarcal i amb majoria absoluta, en el cinturó "més a la dreta" de la ciutat de València) d'uns quaranta o cinquanta anys no sàpia llegir, comparar, interpretar i, al capdavall, orientar (encara que sí que sàpia llegir en una llengua, la castellana, i, potser, tinga estudis secundaris), en el món de l'ensenyament, es considera "analfabetisme funcional". Adduirem que m'ha tractat bé. 

En canvi, qui sí que m'havia dit el punt correcte, però que no coincidia amb les altres persones, té més de seixanta anys i ha treballat a gust en una professió en què és molt recomanable facilitat per a les relacions humanes i bona empatia. 

A banda, catalanoparlant i procedent de família culta. Son pare (de primeries del segle XX) tenia un vocabulari castellà-llatí-grec que, fa uns trenta anys, poguí consultar i fullejar.

Adduirem que, en la Mallorca de l'any 1900, en paraules de Pere Riutort, en una conversa telefònica que tinguí amb ell, el 60% de les dones sabia parlar, llegir i escriure el castellà.

M'he proposat estudiar, explanar i ensenyar sobre el matriarcalisme català (el vinculat amb la llengua catalana), per a que la gent no siga manipulada com a persones, ni culturalment. I va bé la cosa. 

Una forta abraçada i avant les atxes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada