divendres, 19 de gener del 2024

Poetes, artistes, dansaires i castellers en relació amb el matriarcalisme

Bon dia, 

Tot seguit, exposem unes paraules de Nuri Coromina Ferrer, de hui, 19 de gener del 2024, relatives a comentaris sobre poetes, artistes, dansaires i castellers:

"— Pel cantó de la iaia materna, els agradava les sardanes; i un germà, en Manel, de la meva mare, tocava a la cobla".

A més, Ses Noves ens ha afegit:

"— La meva bestia, nascuda el 1920, ens cantava i recitava poemes i cançons de 'El trobador Català'. Ella i l'àvia també ens cantàven sardanes, sobretot, de Vicenç Bou".


Igualment, Dyana Basi ha plasmat aquestes paraules:

"— La meva àvia treballava en una llibreria i coneixia les obres d'escultors".

Quant a Pilar Ortiz De Paz, ha posat "Mai em van parlar d'aquests temes. I menys, de castells. De jove, vaig viure a Roquetes, al costat de Tortosa, allí no n'hi havia.

Finalment, ma mare (nascuda en 1943) m'ha comentat que, "En els pobles, tenien afició a rimar paraules, cançons, etc. 

Ací, en Aldaia (l'Horta de València), quan hi havia clavaris nous, hi havia algú dels mateixos clavaris que en feia.

Em conta la tia María, que hi hagué u que feu uns versets:

'Romancero' i prou fartó,

sempre té molt bona gana;

ell agarrà un canyamó 

que li durà una setmana.


Treien versets per a tots els clavaris"


Agraesc la generositat de les persones esmentades. 

Una dita: "Fer bona lliga".

Una forta abraçada i bon cap de setmana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada